option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

ANATO EXTREMITAT SUPERIOR

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
ANATO EXTREMITAT SUPERIOR

Descripción:
Extremitat superior

Fecha de Creación: 2026/01/07

Categoría: Universidad

Número Preguntas: 99

Valoración:(0)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

Quin element uneix el radi amb l’ulna distalment?. Membrana interòssia. Lligament intercarpià. Lligament col·lateral cubital. Disc articular o lligament triangular.

Quina és la posició anatòmica del radi respecte al cúbit?. Posterior. Medial. Lateral. Anterior.

Amb quins ossos del carp s’articula el radi?. Trapezi, trapezoide i gran. Escafoide, semilunar i piramidal. Escafoide i trapezi. Pisiforme, piramidal i semilunar.

Quin os constitueix el braç?. Cúbit. Radi. Húmer. Escàpula.

Quin lligament evita la hiperextensió a les interfalàngiques?. Lligament col·lateral. Lligament interfalàngic proximo-distal. Placa volar o lligament palmar. Lligament intercarpià.

Quin moviment NO pot fer l’articulació esternoclavicular?. Protracció i retracció. Rotació de la clavícula. Flexió i extensió. Elevació i descens.

Quin lligament uneix l’apòfisi coracoide amb la clavícula?. Lligament glenohumeral. Lligament coracoacromial. Lligament coracoclavicular. Lligament interclavicular.

Quin element fibrocartilaginós presenta l’articulació esternoclavicular?. Menisc semicircular. Làmina triangular. Disc articular complet. Rodet glenoide.

Quins lligaments reforcen la radiocarpiana per la seva cara palmar?. Lligaments intercarpians. Radiocarpià dorsal i col·lateral radial. Radiocarpià palmar i cubitocarpià palmar. Lligament carpmetacarpians.

Quin os del carp s’articula amb el primer metacarpià?. Pisiforme. Trapezoide. Trapezi. Escafoide.

Quin os de la mà es troba a la primera filera del carp?. Trapezoide. Trapezi. Escafoide. Ganxós.

Quin moviment permet la interfalàngica del polze?. Circumducció. Flexió i extensió + abducció i adducció. Flexió i extensió. Abducció i adducció.

Quina és la funció principal de la cintura escapular?. Unir l’avantbraç amb el braç. Flexionar el colze. Unir l’extremitat superior amb l’esquelet axial i permetre mobilitat. Regular la longitud de l'extremitat superior.

Quin os de l’avantbraç és medial en posició anatòmica?. Húmer. Radi. Cúbit. Trapezi.

Com s’anomena la làmina fibrosa que uneix el radi i el cúbit al llarg de l’avantbraç?. Aponeurosi cubital. Fascia radioulnar. Membrana interòssia. Càpsula radiocubital.

Quina articulació s’anomena “falsa articulació” per no tenir càpsula ni cartílag articular?. Esternoclavicular. Glenohumeral. Escapulotoràcica. Acromioclavicular.

Quin tipus de moviments permet la relació escapulotoràcica?. Abducció dels dits. Flexió i extensió del colze. Lliscament i rotació de l’escàpula sobre el tòrax. Pronació i supinació.

Quins moviments permet la radiocarpiana?. Abducció i adducció. Flexió i extensió només. Flexió, extensió i desviacions radial i cubital. Supinació i pronació.

Quin moviment fa el cubit al voltant del radi durant la pronació?. Gira al voltant del radi. Es desplaça medialment. Roman fix. S’eleva.

Quin tipus d’articulació és la radiocarpiana?. Enartrosi. Trocoide. Condília. Artrodia.

Com s’anomena la prominència lateral distal de l’húmer?. Cap humeral. Tubercle major. Epicòndil lateral. Troclea humeral.

On s’articula l’húmer a la seva epífisi proximal?. Clavícula, porció acromial. Cap del radi. Cavitat glenoide de l’escàpula. Estèrnum.

Quin moviment permet principalment el conjunt radi-cubital (articulacions proximal i distal)?. Rotació interna. Flexió i extensió. Pronació i supinació. Abducció i adducció.

Quin tipus d’articulació és la glenohumeral segons la seva forma?. Trocoide. Artrodia. Enartrosi. Condília.

Quins moviments permeten les metacarpofalàngiques?. Flexió-extensió només. Pronació i supinació. Flexió, extensió, abducció i adducció. flexió, extensió, rotació interna i externa.

Quina és la forma anatòmica de l’articulació esternoclavicular?. Artrodia. Condília. Encaix recríproc. Trocoide.

Quina és la forma anatòmica de l’articulació humeroradial?. Enartrosi. Artrodia. Condília. Trocoide.

Quin element milllora l'adaptació de les superfícies a l'articulació acromioclavicular?. Dis complet. Lligament coracoacromial. Fibrocartílag incomplet. Lligament costoclavicular.

Quin tipus d’articulació són les carpometacarpianes dels dits trifalàngics?. Enartrosis. Troclees. Artrodies. Condílies.

Quina estructura reforça la càpsula articular metacarpofalàngica per la cara anterior?. Fascia profunda. Lligament intercarpià. Lligament col·lateral. Placa volar.

Quins lligaments reforcen la cara dorsal del canell?. Radiocarpià palmar. Plaques volars. Radiocarpià dorsal i cubitocarpià dorsal. Col·lateral radial i col·lateral cubital.

Quina és la funció de la clavícula?. Reduir la longitud de l’avantbraç. Estabilitzar el canell. Transferir forces entre extremitat superior i tronc. Dotar a l'extremitat superior d'una gran amplitud de moviment.

Quin tipus d’articulació són les interfalàngiques?. Enartrosis. Artrodies. Troclees. Condílies.

Quin tendó travessa la càpsula articular de la glenohumeral?. Tendó del supraespinós. Tendó del subescapular. Tendó de la porció llarga del bíceps. Tendó del tríceps braquial.

Quin os del carp presenta una apòfisi ganxosa?. Pisiforme. Trapezoide. Ganxós. Escafoide.

Quina és la forma de la cavitat glenoide?. Triangular i profunda. Fortament convexa. Poc còncava i ovalada. Recta i llarga.

Quins lligaments uneixen les bases dels metacarpians?. Lligaments intercarpians. Lligaments intercarpians radiats. Lligaments intermetacarpians. Lligaments col·laterals.

Quin element fibrocartilaginós separa el radi del carp?. Rodet carpià. Menisc radial. Disc articular o lligament triangular. Fibrocartílag incomplet.

Quina és la forma articular de la base dels metacarpians II a V?. Encaix recíproc. Troclea. Superfície plana. Condília.

Quin element fibrocartilaginós augmenta la congruència de la cavitat glenoide?. Menisc articular. Lligament radiat. Rodet glenoide (labrum). Disc triangular.

Quins lligaments uneixen els ossos del carp entre ells?. Lligaments col·laterals. Lligaments radiocubitals. Lligaments metacarpians. Lligaments intercarpians.

Quins moviments pot fer la carpometacarpiana del polze?. Pronació-supinació. Rotació interna. Flexió-extensió i abducció-adducció. Circumducció exclusiva.

Quina és la funció principal del braç dins l’extremitat superior?. Donar estabilitat al tronc. Regular la longitud de l'extremitat superior. Permetre gran amplitud de moviment en totes direccions. Girar el palmell.

On s’articula medialment la clavícula?. Amb el cap humeral. Amb el radi. Amb el manubri de l’estèrnum. Amb l’escàpula, a l'acròmion.

Quina particularitat tenen les articulacions carpometacarpianes del 4t i 5è dit?. Moviment de circumducció. Cap mobilitat. Petita flexió i rotació interna. Permeten la abducció adducció dels dits.

Quin moviment permeten les interfalàngiques?. Rotació circumferencial. Abducció i adducció. Flexió i extensió. Tots els altres.

Quines articulacions formen el complex del colze?. Humerocubital i radiocubital distal. Radiocubital proximal i distal. Humerocubital, humeroradial i radiocubital proximal. Humeroradial i radiocarpiana.

Quin lligament reforça la part superior de la càpsula glenohumeral?. Lligament interclavicular. Lligament col·lateral radial. Lligament coracohumeral. Lligament transvers de l’húmer.

Quins moviments permeten les articulacions radiocubitals?. Abducció i adducció. Flexió i extensió. Pronació i supinació. Rotació interna.

Quina acció fa el serrat anterior?. Rotació externa humeral. Elevació de l'escàpula. Protracció i rotació superior/inferior de l’escàpula. Retracció escapular.

Quin dels següents músculs NO participa en l’abducció d’espatlla?. Supraespinós. Deltoides anterior. Rodó major. Deltoides mitjà.

On s’insereix el braquial?. Epicòndil lateral. Esquena de l’escàpula. Apòfisi coronoide i tuberositat cubital. Tuberositat radial.

On s’insereix l’elevador de l’escàpula?. Tubercle menor. Espina de l’escàpula. Angle superomedial de l’escàpula. Acromion.

Quina acció fa la porció posterior del deltoides?. Abducció inicial. Rotació interna. Extensió i rotació externa lleu. Flexió.

Quina és una funció conjunta del manegot dels rotadors?. Flexió pura d’espatlla. Extensió del colze. Protracció escapular. Coaptació i estabilització del cap humeral.

On s’origina el rodó major?. Acromion. Fossa subescapular. Vora lateral i angle inferior de l’escàpula. Terç lateral clavícula.

Quin és un dels orígens de la porció esternocostal del pectoral major?. Apòfisi coracoide. Fossa subescapular. Cara anterior de l’estèrnum i cartílags costals 1-6. Espina de l’escàpula.

D’on s’originen els romboides?. Fossa infraespinosa. Apòfisi coracoide. Apòfisis espinoses C6-T4. Espina escapular.

Quina porció del trapezi eleva l’escàpula?. Porció profunda. Porció mitja. Porció descendent. Porció ascendent.

Quina acció fa el flexor cubital del carp?. Flexió i desviació radial del canell. Abducció de canell. Flexió i desviació cubital del canell. Pronació.

On s’insereix la porció descendent del trapezi?. Espina de l’escàpula. Acromion. Terç lateral de la clavícula. Vora medial escapular.

On s’insereixen els tres caps del tríceps braquial?. Tuberositat radial. Cresta supracondílea. Olecranon del cúbit. Apòfisi coronoide.

Quina acció conjunta fa tot el deltoides?. Adducció. Flexió del colze. Coaptació i ascens del cap humeral. Protracció.

Quina acció fa la porció anterior o clavicular del deltoides?. Pronació. Extensió. Flexió i rotació interna. Rotació externa.

Quina acció fa el tríceps braquial?. Supinació. Flexió. Extensió del colze. Rotació interna.

Quina acció fa la porció mitja del trapezi?. Flexió d’espatlla. Rotació superior. Retracció escapular. Abducció humeral.

Quina acció fa el flexor profund dels dits?. Flexió de les interfalàngiques proximals. Flexió del dit polze. Flexió de les interfalàngiques distals. Flexió del carp.

Quin dels següents músculs NO participa en la rotació interna de l’húmer?. Subescapular. Pectoral major. Rodó major. Infraespinós.

Quina estructura forma, conjuntament amb el deltoide, el solc deltopectoral?. Serrat anterior. Subclavi. Pectoral major. Pectoral menor.

Quin dels següents músculs NO participa en el moviment directe de l’escàpula?. Pectoral menor. Serrat anterior. Pectoral major. Trapezi mitjà.

Quina acció fa el palmar llarg?. Desviació cubital. Desviació radial. Flexió del carp. Totes les altres, segons la posició articular.

Quina acció fan els romboides?. Protracció i rotació superior. Inclinació cervical. Retracció i rotació inferior de l’escàpula. Flexió del braç.

Quina és l’acció del flexor llarg del polze?. Abducció del polze. Pronació. Flexió de la falange distal del polze. Extensió del polze.

Quina acció conjunta fan la porció ascendent i descendent del trapezi?. Extensió del colze. Rotació interna humeral. Rotació superior de l’escàpula. Flexió del tronc.

Quina acció fa el braquial?. Rotació interna. Supinació. Abducció d’espatlla. Flexió de colze.

Quin dels següents músculs NO forma part del grup axioapendicular posterior?. Trapezi. Romboides. Pectoral menor. Dorsal ample.

Quina d’aquestes és una acció del dorsal ample?. Abducció pura 0-15o. Rotació externa. Rotació interna humeral. Protracció escapular.

Quin dels següents músculs NO participa en la rotació superior de l’escàpula?. Trapezi descendent. Serrat anterior. Romboides. Trapezi ascendent.

D’on s’origina la porció vertebral del dorsal ample?. Apòfisi coracoide. Fossa supraespinosa. Apòfisis espinoses T7-T12 i fàscia toracolumbar. Cresta supracondílea lateral.

Quina acció fa l’elevador de l’escàpula?. Descens escapular. Flexió d’espatlla. Elevació i rotació inferior de l’escàpula. Protracció.

Quina porció, quan actua sola, del deltoides fa abducció d’espatlla?. Porció espinal. Cap llarg del tríceps. Porció mitja. Porció clavicular.

Quina porció del pectoral major participa més en la flexió d’espatlla?. Porció esternocostal. Porció escapular. Porció clavicular. Porció abdominal.

Quina acció fa l’extensor radial llarg del carp?. Només extensió del carp. Rotació interna. Extensió i desviació radial del canell. Extensió del carp i supinació.

Quina de les següents NO és una acció del deltoides?. Flexió. Abducció d’espatlla. Retracció escapular. Extensió.

On s’insereix el pectoral major?. Cresta del tubercle menor. Tubercle menor de l’húmer. Llavi lateral del solc intertubercular. Tubercle major de l’húmer.

Quina és l’acció principal del pectoral menor?. Rotació externa del braç. Eleva l’escàpula. Bascula l’escàpula anteriorment i inferiorment. Estén l’espatlla.

Quina acció fa l’extensor dels dits?. Supinació. Flexió de dits. Extensió de dits i del canell. Rotació externa.

Quin múscul realitza sobretot rotació externa humeral?. Subescapular. Deltoides anterior. Infraespinós. Dorsal ample.

On s’insereix el serrat anterior?. Tubercle menor. Vora lateral de l'escàpula. Vora medial de l’escàpula. Espina de l’escàpula.

On s’insereix el subescapular?. Fossa infraespinosa. Cresta del tubercle major. Tubercle menor. Tubercle major.

Quina acció fa el coracobraquial?. Supinació. Pronació. Flexió i adducció del braç. Extensió de colze.

Quin dels següents músculs NO participa en l’adducció d’espatlla?. Dorsal ample. Pectoral major. Supraespinós. Rodó major.

On s’insereix el supraespinós?. Apòfisi coracoide. Tubercle menor. Tubercle major (superior). A dins del solc intertubercular.

Quin dels següents músculs NO participa en l’extensió d’espatlla?. Deltoides posterior. Rodó major. Pectoral menor. Dorsal ample.

Quina acció fa el subclavi?. Flexiona l’espatlla. Abdueix la clavícula. Estabilitza i deprimeix la clavícula. Eleva les costelles.

Quin dels següents músculs NO participa en la rotació externa de l’húmer?. Infraespinós. Rodó menor. Subescapular. Deltoides posterior.

Quin dels següents músculs NO participa en la supinació de l’avantbraç?. Bíceps braquial. Supinador. Pronador rodó. Braquioradial.

Quina és l’acció de la porció ascendent del trapezi?. Protracció. Flexió del colze. Descens i retracció de l’escàpula. Elevació de l’escàpula.

Quina és la forma anatòmica de l’articulació humerocubital?. Artrodia. Enartrosi. Condília. Tròclea.

Denunciar Test