option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

3.4 Tema 2

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
3.4 Tema 2

Descripción:
3.4 Tema 2

Fecha de Creación: 2023/06/05

Categoría: Otros

Número Preguntas: 27

Valoración:(4)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

Atestat policial: Document policial en què es reflecteix el coneixement d’un fet il·lícit i les gestions practicades en conseqüència, es redacta una diligència (quan sigui pertinent) per a cada gestió, i s’ordenen cronològicament; així com el conjunt d’actes independents que es practiquin (declaracions, inspeccions oculars, etc.) i altres documents. document admisnitratiu en què es reflecteix el coneixement d’un fet administratiu i les gestions practicades en conseqüència, es redacta una diligència (quan sigui pertinent) per a cada gestió, i s’ordenen cronològicament; així com el conjunt d’actes independents que es practiquin (declaracions, inspeccions oculars, etc.) i altres documents. Cap resposta es correcta.

L'atestat consta de dos parts: Cos de l'atetstat i els annexos. Cos de l'atestat i capçelera de l'atestat. Inici de l'atestat i final de l'atestat. Cap de l'atestat i els annexos.

Cos de l'atestat: Fent referència a tot el seguit de fulls numerats i que contenen les diligències practicades i ordenades cronològicament (des de l’inici de l’atestat fins la diligència de remissió o tramesa). Fent referència a tot el conjunt d’actes (de declaracions, d’inspecció ocular, d’informació de drets, etc.) i documents (còpies de factures, fotografies i qualsevol altre document lliurat per qualsevol de les persones relacionades en l'atestat policial) fetes al llarg de la instrucció de l’atestat i ordenades per ordre cronològic, d’acord amb el moment en què cada acta s’ha incorporat al contingut de l’atestat, que trobem a continuació del cos de l’atestat .

D’altra banda, segons l’article 297 de la mateixa Llei, es pot concloure que un atestat policial té les següents característiques i propietats: • A) Que l’atestat policial té el valor legal de denúncia. •B) Que caldrà la ratificació en judici de l’agent de policia d’allò que s'hagi fet constar en les diligències per poder ser considerat prova testifical. • C) Que caldrà la ratificació en comisaria del notificador d’allò que s'hagi fet constar en les diligències per poder ser considerat prova testifical. A i B són correctes.

L’instructor o instructora: És el màxim responsable de l’atestat i ordena tota actuació que se’n derivi; la seva responsabilitat no està relacionada amb l’organigrama jeràrquic. És qui ha de redactar materialment l’atestat, signant totes les compareixences, actes i diligències, per tal de certificar-ne el contingut.

El secretari o secretària. És qui ha de redactar materialment l’atestat, signant totes les compareixences, actes i diligències, per tal de certificar-ne el contingut. És el màxim responsable de l’atestat i ordena tota actuació que se’n derivi; la seva responsabilitat no està relacionada amb l’organigrama jeràrquic.

L’instructor haurà de signar al costat del secretari les següents compareixences, diligències i actes: • Compareixences (policies i/o ciutadans). • Diligències en les quals es disposi quelcom, en especial les que disposin la detenció d’una persona. • Diligències i/o actes deixant sense efecte una detenció. • Diligències d’informe policial. • Diligències d’inici. • Actes de declaració i/o comprovació en les quals participi directament. • Qualsevol altre que es consideri pertinent atenent al cas concret. Totes són correctes.

En cas que un funcionari o funcionària de menor categoria imposi uns criteris d’instrucció a seguir no compartits per l’instructor o instructora de les diligències i no es posin d’acord, el de menor categoria podrà ordenar que li traspassi la instrucció de les diligències (diligència de traspàs), sense perjudici que l’antic notificador pugui continuar-hi com a secretari a requeriment de l’agent de major categoria (el nou instructor). Cert. Fals.

En cas que un funcionari o funcionària de major categoria imposi uns criteris d’instrucció a seguir no compartits per l’instructor o instructora de les diligències i no es posin d’acord, el de major categoria podrà ordenar que li traspassi la instrucció de les diligències (diligència de traspàs), sense perjudici que l’antic instructor pugui continuar-hi com a secretari a requeriment de l’agent de major categoria (el nou instructor). Cert. Fals.

La víctima: És la persona física o jurídica que pateix els efectes o greuges d’uns fets il·lícits determinats i no és la primera a denunciar. És la persona que posa en coneixement de l’autoritat o als seus agents la noticia d’un fet constitutiu d’infracció penal sense estar perjudicada.

El denunciant: És la persona que posa en coneixement de l’autoritat o als seus agents la noticia d’un fet constitutiu d’infracció penal sense estar perjudicada. És la persona física o jurídica que pateix els efectes o greuges d’uns fets il·lícits determinats i no és la primera a denunciar.

Al denunciant se l'ahn d'oferir accions (civils o penals) en la seva primera declaració?. Cert. Fals. Fals, se li han d'oferir a la víctima no al denunciant.

En el cas que la persona denunciant sigui menor d'edat: Si no hi ha cap tutor, contactar amb la DGAIA. S'ha de contactar si o si amb la DGAIA. Cap resposta és correcta.

Testimoni: És una persona física, aliena al procés, citada per tal de prestar declaració sobre un fets passats rellevants per al seu esclariment. És la persona que posa en coneixement de l’autoritat o als seus agents la noticia d’un fet constitutiu d’infracció penal sense estar perjudicada. És la persona física o jurídica que pateix els efectes o greuges d’uns fets il·lícits determinats i no és la primera a denunciar. És una persona, amb coneixements científics, tècnics o artístics, específics per al cas que s’ha de jutjar, cridada al procés per tal que pugui apreciar, mitjançant els coneixements especialitzats propis de la seva preparació, algun fet o circumstància que hagin estat adquirides per altres mitjans i siguin d’interès o necessitat per a la investigació.

Pèrit: És una persona, amb coneixements científics, tècnics o artístics, específics per al cas que s’ha de jutjar, cridada al procés per tal que pugui apreciar, mitjançant els coneixements especialitzats propis de la seva preparació, algun fet o circumstància que hagin estat adquirides per altres mitjans i siguin d’interès o necessitat per a la investigació. És una persona física, aliena al procés, citada per tal de prestar declaració sobre un fets passats rellevants per al seu esclariment. És la persona que posa en coneixement de l’autoritat o als seus agents la noticia d’un fet constitutiu d’infracció penal sense estar perjudicada. És la persona física o jurídica que pateix els efectes o greuges d’uns fets il·lícits determinats i no és la primera a denunciar.

El testimoni té els següents deures: No dir la veritat. A) Comparèixer davant el jutge (excepte Reialesa o govern). B) Declarar davant jutge (excepte menors, incapaços, parentiu, església, advocat). A i B són certes.

l'incompliment dels deures d'un testimoni por comportar: Sanció fins i tot penal. Una sanció administrativa fixada en 500 euros. Només una sanció. Només un advertiment verbal.

El denunciat: És la persona a la qual, per mitjà d'una denúncia, una altra persona li atribueix l’autoria d’uns fets determinats. És una persona física, aliena al procés, citada per tal de prestar declaració sobre un fets passats rellevants per al seu esclariment. És la persona que posa en coneixement de l’autoritat o als seus agents la noticia d’un fet constitutiu d’infracció penal sense estar perjudicada.

L’instructor de l'atestat policial, sempre que d’acord amb la denúncia d’una persona tingui indicis suficients de la presumpta participació d’una persona en una infracció penal i no procedeixi a la seva detenció, actuarà d’acord amb els criteris següents: • Identificar la persona. • Citar la persona com a denunciat. • Escoltar en declaració:. Totes les respostes són correctes.

Detingut: Denunciat que queda privat de llibertat. És la persona a la qual, per mitjà d'una denúncia, una altra persona li atribueix l’autoria d’uns fets determinats. El testimoni és una persona física, aliena al procés, citada per tal de prestar declaració sobre un fets passats rellevants per al seu esclariment.

Quant pot durar la detenció com a màxim: Un màxim de 72 hores. La detenció no podrà durar més del temps estrictament necessari sense pasar de les 72 hores. Un màxim de 24 hores. Un màxim de 48 hores.

L’instructor d’unes diligències es trobarà principalment amb uns supòsits bàsics en relació al detingut: • La presentació d’un detingut per part d’altres funcionaris policials. • Que en el decurs de la instrucció d’un atestat, es desprengui la presumpta participació en un fet tipificat com a delicte en el Codi Penal, d’alguna persona; i llavors el pot dur a disposar l’ordre de detenció d’aquesta persona. • També es podrà ordenar una detenció en supòsits excepcionals en què l'il·lícit sigui constitutiu de delicte lleu, quan al presumpte autor no se’l pugui identificar degudament, que a més no tingui domicili conegut ni doni prou fiança. Totes les respostes són correctes.

En relació al Procediment per a l’enjudiciament ràpid de delictes menys greus (JR), S’instruiran atestats per procediment per a l’enjudiciament ràpid de delictes quan concorrin les circumstàncies següents: Pena privativa de llibertat <5a o altre pena <10a Atestat policial + detenció Que el fet delicitiu s'hagi comès al mateix partit judicial al qual s'hagi assenyalat el judici ràpid. A més ha de concorrer alguna de les següents cituacions: - Delicte flagrant - Lesions, Coaccions, Amenaces, Furt, Robatori, F o R ús de vehicles, Trànsit, Danys, Salut Pública, Propietat Int. o Ind. - Instrucció senzilla. Pena privativa de llibertat +5anys o altre pena +10 anys Atestat policial + detenció Que el fet delicitiu s'hagi comès al mateix partit judicial al qual s'hagi assenyalat el judici ràpid. A més ha de concorrer alguna de les següents cituacions: - Delicte flagrant - Lesions, Coaccions, Amenaces, Furt, Robatori, F o R ús de vehicles, Trànsit, Danys, Salut Pública, Propietat Int. o Ind. - Instrucció senzilla. Pena privativa de llibertat +5anys o altre pena +10 anys Atestat policial + identificació Que el fet delicitiu s'hagi comès al mateix partit judicial al qual s'hagi assenyalat el judici ràpid. A més ha de concorrer alguna de les següents cituacions: - Delicte no flagrant - Lesions, Coaccions, Amenaces, Furt, Robatori, F o R ús de vehicles, Trànsit, Danys, Salut Pública, Propietat Int. o Ind. - Instrucció complexa.

En quins casos es fa un Procediment de judici immediat de delictes lleus (JIDL): Furt flagrant, Lesions, Maltractament d’obra, Amenaces, Coaccions, Injúries i vexacions de caracter lleu. Robatori flagrant, Lesions, Maltractament d’obra, Amenaces, Coaccions, Injúries i vexacions de caracter menys greu. Robatori flagrant, Lesions, VG, Maltractament d’obra, Amenaces, Coaccions, Injúries i vexacions de caracter lleu. Cap resposta es correcta.

En relació a l'agenda programada de citacions, en un delicte menys greu és necessari citar als agents si la declaració consta en l'atestat?. Si. No. Indiferent.

Per fer les citacions s’han d’utilitzar els formularis: • N 10 citació per a judicis ràpids per delictes lleus. • N 11 citació per a judicis ràpids per delicte menys greu. • N 09 citació per a judicis ràpids per delictes lleus. • N 10 citació per a judicis ràpids per delicte menys greu. • N 11 citació per a judicis ràpids per delictes lleus. • N 12 citació per a judicis ràpids per delicte menys greu. • N 13 citació per a judicis ràpids per delictes lleus. • N 14 citació per a judicis ràpids per delicte menys greu.

Com es pot accedir a l'agenda, de l'aplicació de la agenda programada de citacions (APC) ?. A través d'un enllaç. Amb el codi d'usuari i la contrasenya. Amb el teu número de TIP. Cap resposta es correcte.

Denunciar Test