option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

6.2 Qüestionaris 2023 ispcx

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
6.2 Qüestionaris 2023 ispcx

Descripción:
6.2 Qüestionaris 2023 ispcx

Fecha de Creación: 2023/07/15

Categoría: Otros

Número Preguntas: 45

Valoración:(12)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

La intervenció de diners per part dels agents actuants haurà de figurar en l’acta administrativa amb lletres i números. Vertader. Fals.

Els agents policials que intervenen durant la inspecció administrativa ho fan en qualitat d’instructor o instructora i secretari o secretària de l’expedient sancionador. Vertader. Fals.

Abans del tancament de l’acta administrativa, els agents preguntaran a la persona interessada si desitja manifestar quelcom al respecte de l’actuació. Vertader. Fals.

La inspecció administrativa és la comprovació que una activitat determinada es desenvolupa segons el marc normatiu que la regula. En cas contrari, els agents policials procedeixen a sancionar-la. Vertader. Fals.

Amb caràcter general, la inspecció administrativa la fan dos agents i el document on es reflectirà tot el que han observat en el decurs de l’actuació serà l’acta o l’informe. Vertader. Fals.

Les portes i sortides d'emergència... S'han de trobar en correcte estat de funcionament i obrir de manera fàcil i ràpida cap a l'interior. Totes les sortides d'emergència han d'estar senyalitzades i han de ser practicables només el cap de setmana. En cas que un establiment disposi de dues portes d'emergència, només és obligatori que una d'elles estigui senyalitzada i sigui practicable. Les portes s'han d'obrir en el sentit d'evacuació.

Les activitats recreatives extraordinàries: Les que es fan en establiments públics amb reservats annexos. Són les que disposen de llicència municipal per a activitats musicals com ara bar musical, discoteca, sales de festa i sales de ball. Són les adreçades al lleure o l’entreteniment, com ara projeccions o altres de similars. Es poden fer un nombre màxim de 12 activitats recreatives de caràcter extraordinari a l’any.

Amb relació als fulls reclamació/denúncia, queden exclosos de tenir-ne: Serveis sanitaris públics o concertats, autopistes en règim de concessió i establiments d’oci. Serveis sanitaris públics o concertats, autopistes en règim de concessió i restaurants. Cap de les respostes és correcta. Serveis sanitaris públics o concertats, autopistes en règim de concessió i ajuntaments.

Les activitats que es duen a terme habitualment en establiments oberts al públic, fixos o no permanents desmuntables, que disposen de la corresponent llicència municipal, autorització administrativa de la Generalitat o bé la comunicació prèvia per a les activitats que volen dur a terme, tenen la consideració de: Ocasionals. Extraordinàries. Eventuals. Ordinàries.

Amb caràcter general, l’hora d’obertura d’un bar musical serà a partir de les: 06.00 hores. 12.00 hores. 22.00 hores. 17.00 hores.

Amb relació a l’alcohol, no es pot vendre ni subministrar cap tipus de beguda alcohòlica: A menors de 18 anys. A menors de 16 anys, de les 22.00 hores fins a les 08.00 hores. A menors de 16 anys, amb una graduació alcohòlica de 20º. A majors de 18 anys.

Els agents de policia poden dur a terme per ells mateixos i sense prèvia resolució de cap autoritat administrativa, el que s’anomenen mesures provisionals immediates i són: Suspensió immediata de l’activitat, solament si es tracta d’un concert en directe. En cas d’excés d’aforament, cal treure els darrers clients que han accedit a l’establiment en grups de 25 persones, fins a arribar al màxim permès. Precinte dels equips musicals de petit format. Desallotjaments d’establiments o espais oberts al públic.

No s’exigeix que aparegui al rètol d’identificació i d’informació…. L'horari d’obertura i tancament al públic. El nom de l’establiment. El titular de l’activitat. L’aforament màxim autoritzat.

Amb relació a la ràtio de controladors d’accés per a les activitats recreatives, les de caràcter extraordinari i els espectacles musicals, quina de les opcions és la correcta?. A partir de 499 persones d’aforament s’exigeixen tres controladors d’accés. Totes les respostes són correctes. Per a un aforament de fins a 151 persones no s’exigeix cap controlador d’accés. A partir de 150 persones d’aforament s’exigeixen dos controladors d’accés.

Les condicions d’execució del dret d’admissió han de ser: Objectives, privades i conegudes. Subjectives, públiques i conegudes. Objectives, públiques i concordants. Objectives, públiques i conegudes.

Quina d’aquestes afirmacions és correcta amb relació als serveis armats dels vigilants de seguretat?. Totes les afirmacions són correctes. La llicència d’armes que han de tenir és la tipus C. Durant el servei de vigilància armat, la guia de l’arma ha d’estar a l’armer de l’empresa de seguretat. L’arma autoritzada és la pistola semiautomàtica cal. 9 mm Parabellum.

Quina d’aquestes afirmacions és correcta?. La defensa semirígida de 50 cm de color negre i les manilles són obligatòries per als vigilants de seguretat. La defensa i les manilles només són obligatòries si les autoritza l’Administració competent. La defensa no és obligatòria en el servei de transport de fons. La defensa reglamentària és obligatòria en tots els casos.

Assenyaleu la resposta incorrecta respecte els detectius privats: Els detectius estan obligats a portar un llibre registre amb les dades dels seus clients i les investigacions encarregades. Correspon a la Generalitat el control dels llibres dels detectius que prestin el seu servei en l’àmbit territorial de Catalunya. Poden obtenir informació tendent a garantir el normal desenvolupament de les activitats que tinguin lloc en fires, hotels, exposicions, espectacles, certàmens, convencions, grans superfícies comercials, locals públics de gran concurrència o àmbits anàlegs. El Ministeri de l’Interior és l’encarregat de donar les habilitacions als detectius privats. Poden fer esbrinaments i obtenir informació i proves relatives a delictes públics per encàrrec dels subjectes legitimats en el procés penal i han de denunciar immediatament qualsevol fet d'aquesta naturalesa que arribés al seu coneixement.

L’arma curta autoritzada per als vigilants de seguretat i per als escortes privats és: Revòlver del calibre 38 per als vigilants i per als escortes. Pistola semiautomàtica calibre 9 mm Parabellum per als escortes i per als vigilants. Pistola semiautomàtica calibre 9 mm Parabellum per als escortes i revòlver del calibre 38 per als vigilants. Pistola semiautomàtica calibre 9 mm Parabellum per als vigilants i revòlver del calibre 38 per als escortes.

Quines d’aquestes funcions són dels vigilants de seguretat?. Totes les respostes són correctes. La vigilància i protecció de béns, establiments, llocs i esdeveniments, tant privats com públics, així com la protecció de les persones que hi pugui haver. Protegir l’emmagatzematge, recompte, classificació, transport i lliurament de diners, obres d’art i antiguitats, valors i altres objectes valuosos, així com la manipulació d’efectiu i altres processos inherents a l’execució d’aquests serveis. Amb relació al servei de les centrals d’alarmes, el vigilant de seguretat prestaran el servei de verificació personal i resposta dels senyals d’alarma.

Segons la normativa de seguretat privada, són especialitats del personal de seguretat: Detectiu privat, escorta privat, agent rural de caça i cap de seguretat. Guarda rural, guarda de pesca marítima, escorta privat i guarda de seguretat. Director de seguretat, guarda de pesca marítima, detectiu privat, vigilant d’explosius i cap de seguretat. Escorta privat, vigilant d’explosius, agent rural, director de seguretat, guarda rural de caça.

L'Ordre IRP/198/2010 per la qual s'estableixen els criteris d'actuació per al manteniment i la verificació dels sistemes de seguretat i la comunicació a la PG-ME dels avisos d'alarma, indica que: Els avisadors exteriors (acústics o lluminosos) dels sistemes d'alarmes hauran de tenir el número de telèfon del titular del lloc on es trobi instal·lat el sistema d’alarma. La CRA, davant l'activació d'un únic detector del sistema d’alarma, contactarà amb la Sala de la PG-ME perquè hi adreci els recursos policials adients. Els vigilants de seguretat poden fer la verificació presencial interior (un mínim de dos vigilants de seguretat) o exterior (mínim d'un vigilant de seguretat). L'Administració pot requerir al titular de la instal·lació que arregli l'avaria i, si les falses alarmes continuen, se sancionarà l'infractor, però en cap cas es pot arribar a ordenar la desconnexió amb la central receptora d'alarmes ja que es deixaria l'immoble desprotegit.

Quina d’aquestes afirmacions és correcta?. El distintiu de vigilant d’explosius s'ha de dur sempre posat a la part superior esquerra. El distintiu de vigilant de seguretat s’ha de dur sempre posat a la part superior esquerra. Totes les respostes són correctes. Podran ser de material metàl·lic o plàstic flexible.

En quina d'aquestes situacions no és preceptiva l’actuació policial de qualsevol agent de la PG-ME o de la PL quan es detectin les següents conductes del personal de seguretat privada?. No complir, en l’exercici de la seva actuació professional, l’obligació d’impedir o evitar pràctiques abusives, arbitràries o discriminatòries, que comportin violència física o moral, en el tracte a les persones. L’exercici abusiu de les seves funcions amb relació als ciutadans. La inspecció de serveis de seguretat armats. La negativa a prestar auxili o col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat, quan sigui procedent, en la investigació i persecució d’actes delictius, en el descobriment i detenció de delinqüents o en el desplegament de les funcions inspectores o de control que els corresponguin.

Assenyaleu la resposta correcta respecte als escortes privats: Poden estar integrats en empreses de seguretat, ser autònoms o contractats directament per l’interessat objecte de la protecció. Sempre han d’estar integrats en una empresa de seguretat. Els escortes poden prestar serveis integrats en empreses o contractats per l’interessat objecte de protecció, però mai com a autònoms. Poden prestar el seu servei com a autònoms, sense estar integrats en una empresa de seguretat autoritzada, tan sols quan el servei es presti sense arma de foc.

A quins establiments, en l’àmbit del joc, tenen prohibit l'accés algunes persones?. Casinos, sales de bingo i salons de joc. Casinos, sales de bingo i salons recreatius. Casinos, sales de bingo, salons de qualsevol tipus i locals de restauració que disposin de màquines recreatives. Casinos, per l’existència de màquines tipus C.

Es considera joc il·legal: Jugar/organitzar jocs inclosos en el Catàleg autoritzat a Catalunya quan es faci en establiments oberts al públic. Jugar/organitzar jocs inclosos en el Catàleg autoritzat a Catalunya quan es faci en establiments oberts al públic sempre dins l’horari comercial. Quan es practiquin jocs no inclosos en el Catàleg, sempre que la suma d’apostes de cada jugada iguali o superi el 5% de l’import mensual del salari mínim interprofessional. Jugar/organitzar jocs inclosos en el Catàleg autoritzat a Catalunya fora dels establiments autoritzats.

Les infraccions que requereixen una resposta immediata amb relació a les sales autoritzades de joc són: Presència de menors i/o de persones amb entrada prohibida. Presència de menors i/o persones amb entrada prohibida i manca de fulls de reclamació. Rètol d’aforament, presència de menors i/o persones amb entrada prohibida. Qualsevol infracció sempre que estigui recollida dins la normativa pròpia de joc.

Per quina de les següents opcions es pot donar d’alta una persona major d’edat al Registre de persones que tenen prohibit l’accés a determinats establiments de joc?. A petició d’un familiar. Per resolució ferma d’un procediment administratiu sancionador. A petició de les unitats especialitzades de la PG-ME mitjançant informe. Totes les respostes són correctes.

Amb relació a una màquina recreativa del tipus B, quina de les següents afirmacions és incorrecta?. Pot estar instal·lada en establiments públics amb reservats annexos. Hi pot jugar qualsevol persona que sigui major d’edat. Pot estar instal·lada en una sala de casino. És un tipus de màquina que sempre atorga un premi en metàl·lic.

En el marc de la Llei orgànica 4/2015, quina de les següents activitats rellevants tenen regulades les seves obligacions mitjançant normativa autonòmica?. Transport de persones. Lloguer de vehicles. Gestió de residus de coure i/o ferro. Compravenda de joies.

Segons la legislació vigent, els establiments objecte de control en matèria de seguretat ciutadana tenen l’obligació de: Registrar, com a mínim, la informació especificada i prevista en la normativa vigent. Registrar la informació especificada i prevista en la normativa vigent i comunicar a la PG-ME les dades específiques de l’activitat previstes a la normativa vigent. Comunicar a la PG-ME les dades específiques de l’activitat previstes a la normativa vigent. Cap de les respostes és correcta.

Les dades comunicades pels establiments d’hostalatge a la PG-ME es contrasten en el programari informàtic: NIP HOSTALATGE. SIP HOTELS. SIP HOSTALATGE. NIP HOTELS.

En el marc de la Llei orgànica 4/2015, quina de les següents activitats rellevants tenen regulades les seves obligacions mitjançant normativa autonòmica?. Transport de persones. Hostalatge. Compravenda de joies. Lloguer de vehicles.

Les persones obligades a complir amb la normativa en matèria d’activitats rellevants per a la seguretat ciutadana són: Físiques. Societàries. Jurídiques. Físiques o jurídiques.

Per exercir la venda ambulant, quin d’aquests requisits NO li farà falta al titular: Estar inscrit a l’associació municipal de comerciants corresponent. Disposar de llicència municipal. Estar donat d’alta a la Seguretat Social. Disposar de permisos de residència i de treball en vigor.

Una floristeria: Ha d'obrir almenys durant divuit hores al dia. Pot obrir un màxim de vuit diumenges i festius a l'any. Està exclosa de l'horari comercial general. El 24 i 31 de desembre ha de tancar a les 20h.

Una botiga a l'abast: Pot obrir qualsevol dia de l'any. Ha d'obrir almenys divuit hores al dia. Els mesos d'octubre a maig ha de tancar entre les 21.00h i les 06.00h i els mesos de juny a setembre entre les 22.00h a les 07.00h. Pot obrir un màxim divuit hores al dia.

Les autoritzacions per a l’exercici de la venda o la prestació de serveis de manera no sedentària en els mercats de marxants tenen una durada mínim de: 5 anys. 15 anys. 3 anys. 1 any.

Respecte la venda ambulant, són infraccions: La venda fora dels horaris i dies permesos. Totes les respostes són correctes. No mostrar de forma visible i permanent la corresponent autorització. La venda en llocs que no reuneixin les condicions establertes.

Quan a un bar se li autoritza el muntatge d’una terrassa temporal a la vorera pública, ens trobem davant d’un: Ús privatiu. Ús comú especial. Ús espacial. Ús comú general.

Qui té atribuïda la competència per aplicar les ordenances de civisme o convivència als municipis?. La PG-ME si tenen signat convenis de coordinació amb l’ajuntament i no hi ha cos de policia local al municipi. Els vigilants municipals del municipi. Totes les respostes són correctes. La policia local del municipi.

Assenyaleu la resposta INCORRECTA respecte a les llicències d’ocupació de la via pública: Les activitats comercials que impliquin l’ocupació total de voreres, places, carrils de circulació, carrils d’estacionament, carril bici o camins, caldrà que disposin d’autorització municipal, prèvia sol·licitud al registre general, en què s’indiqui l’espai a ocupar, motiu, inici i durada de l'activitat. La concessió de les llicències d’ocupació del domini públic correspon ordinàriament a l’alcalde o alcaldessa, que no pot limitar el nombre de llicències a concedir per a determinats usos o en determinades zones d’acord amb les necessitats ciutadanes i la previsió d’usos que hi puguin concórrer. Com a norma, el titular de la llicència és responsable de mantenir l’espai públic afectat, les instal·lacions i la zona d’influència en bones condicions de neteja, salubritat, seguretat i estètica. Les activitats comercials que impliquin l’ocupació parcial amb elements, instal·lacions o obstacles de terrenys municipals, voreres, places, carrils de circulació, camins o qualsevol espai públic, caldrà que disposin d’autorització municipal, prèvia sol·licitud al registre general, en què s’indiqui l’espai a ocupar, motiu, inici i durada de l'activitat.

El tribut que fa referència a la utilització particular de manera privativa o especial del domini públic local és: L’IBI. El preu públic. L’impost. La taxa.

Què regulen les ordenances de via pública?. Regulen únicament els usos i activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Cap de les respostes és correcta. Regulen els usos i les activitats que es duen a terme en les vies i terrenys d’ús privatiu dels ciutadans. Regulen els usos i les activitats que es duen a terme en les vies i terrenys d’ús públic dels municipis.

Denunciar Test