option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

8/4/2020 (2)

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
8/4/2020 (2)

Descripción:
Según exercici

Fecha de Creación: 2026/08/24

Categoría: Otros

Número Preguntas: 20

Valoración:(0)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

En tota contractació pública s'incorporen de manera transversal i preceptiva: Criteris socials i mediambientals sempre que guardi relació amb l'objecte del contracte. Criteris étics i de transparència encara que no guardi relació amb l'objecte del contracte. Criteris ètics i de transparència sempre que guardi relació amb l'objecte del contracte. Criteris socials i mediambientals encara que no guardi relació amb l'objecte del contracte.

Una entitat local va concedir, fa dos anys, una subvenció per l'adquisició d'un immobilitzat. Aquest any, s'ha comprovat que no s'han complert les condicions de la subvenció i, el beneficiari, ha retornat l'import percebut. En quin concepte del pressupost s'imputarà aquesta devolució?. En el pressupost de despeses, en el mateix concepte al que es va aplicar el pagament. En el pressupost d'ingressos, en el concepte 389, Reintegre d'operacions corrents. En el pressupost d'ingressos, en el concepte 689, Reintegre d'exercicis tancats. S'imputa com una operació no pressupostària.

En relació als beneficis fiscals previstos a les ordenances municipals, en quina part de l'expedient d'aprovació del Pressupost s'ha d'incloure?. En l'estat de despeses, ja que suposa una concessió voluntaria de la Corporació. No tenen reflex, tan sols minora la previsió del concepte afectat. Com Annex a l'expedient. Han d'estar recollits a les ordenances fiscals, no a l'expedient del Pressupost.

Quin criteri té en compte la classificació per programes?. Funció que realitza la despesa. Organisme o departament que gestiona la despesa. Objectius i finalitats de la despesa. Projectes afectats a ingressos finalistes.

Es possible crear lliurament programes i subprogrames?. No, l'estructura per programes és tancada. L'estructura per programes no és una estructura obligatoria, per tant no està fixada. Sí, sempre que es considerin necesaris i no figurin en l'ordre d'estructura de pressupostos. Només poden crear-se nous programes per a despeses en competències no obligatories.

En la clasificació economica del pressupost de despeses, com es divideixen els capítols?. Operacions corrents d'1 a 5, Operacions de capital de 6 a 7 i Operacions financeres 8 a 9. Operacions financeres 1 a 7 i Operacions no financeres 8 a 9. Operacions corrents d'1 a 4 i Operacions financeres 6 a 9. Cap de les respostes anteriors es correcta.

Quina publicitat s'ha de donar al pressupost definitivament aprovat?. Al butiletí oficial de la corporació, si el té, i al butlletí oficial de la provincia. No s'ha de publicar, nomes s'ha d'enviar copia a l'Administració de l'Estat i a la corresponent CCAA. Només s'ha de publicar al Butlletí oficial de la província si hi han hagut reclamacions. Al Butlletí oficial de la Província i al Butlletí oficial de l'Estat.

L'aprovació definitiva del pressupost general s'haurà de dur a terme: Abans del dia 31 de desembre de l'any anterior al de l'exercici en que s’hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria simple. Abans del dia 31 de desembre de l'any anterior al de l'exercici en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria absoluta. Abans del dia 31 de desembre de l'any en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria simple. Abans del dia 31 de desembre de l'any en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria absolut.

Els actes impugnables: Són exclusivament els actes resolutoris o definitius. Són exclusivament els actes de tramit qualificats. Són els actes resolutoris o definitius i els actes de tràmit qualificats. Una persona té dret d'interposar recurs administratiu demanant la nul-litat contra qualsevol acte.

La Llei de contractes té per objecte regular la contractació del sector públic, a fi de garantir que la mateixa s'ajusta als principis de: Accés a les licitacions restringit, publicitat i transparència dels procediments, i no discriminació i jerarquia entre els licitadors. Llibertat d'accés a les licitacions, publicitat i transparència dels procediments, i no discriminació i jerarquia entre els licitadors. Accés a les licitacions restringit, publicitat i transparència dels procediments, i no discriminació i igualtat de tracte entre els licitadors. Libertat d'accés a les licitacions, publicitat i transparència dels procediments, i no discriminació i igualtat de tracte entre els licitadors.

Quines administracions hauran de comptar amb el registre electrònic d'apoderaments al que al-ludeix la LPAC?. L'Administració General de l'Estat. L'Administració de les CCAA. Les entitats Locals. Totes elles.

Per garantir la compatibilitat informatica i la interconnexió, així com la transmissió telematica dels assentaments i documents presentats, els registres han de complir una de les següents característiques: Estàndard obert. Interoperabilitat. Aplicabilitat. Canal electrònic.

L'Administració Pública ha d'actuar: Sempre en defensa dels seus interessos. Amb submissió plena a la Llei i al Dret. En defensa dels interessos del particular que demana la seva tutela. Discrecionalment en cada cas.

Les sessions extraordinàries del Ple de la Corporació local hauran de ser sol-licitades per: La cinquena part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació. La quarta part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació. Tots els membres del Ple. Els tinents d'alcalde.

Quan les normes reguladores dels procediments no fixin el termini maxim en el que han de notificar-se les resolucions per part de les Administracions Públiques. Quin serà el termini de notificació?. Un mes. Dos mesos. Tres mesos. Sis mesos.

Davant de quin organ administratiu es pot interposar el recurs d'alçada contra un acte administratiu?. Davant de l'organ competent per resoldre'l, únicament. Davant de l'òrgan que hagi dictat l'acte, únicament si aquest posa fi a la via administrativa. Davant de l'organ que hagi dictat l'acte. Davant de l'organ que hagi dictat l'acte o davant de l'organ competent per resoldre'l, indistintament.

Els terminis expressats per hores no podran tenir una durada: inferior a 1 hora, en aquest cas s'han d'expressar en minuts. inferior a 2 hores, en aquest cas s'han d'expressar en minuts. Superior a 24 hores, en aquest cas s'han d'expressar en dies. superior a 48 hores, en aquest cas s'han d'expressar en dies.

L'article 3 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Regim Local estableix que son entitats locals territorials: El municipi, la província i les Comunitats Autònomes. El municipi, la província exclusivament. El municipi, la província i les illes en els arxipèlags balears i canari. El municipi, la província i l'Estat.

Quin principi suposa el traspàs de la titularitat de competències entre ens públics, amb personalitat jurídica pròpia cada un d'ells?. El principi de desconcentració. El principi de descentralització. El principi de cessió. El principi de jerarquia.

Segons la Constitució Espanyola, els partits polítics: Són l'instrument fonamental per la participació política. Expressen el pluralisme ideològic en tots els camps. Concorren a la formació de la voluntat institucional. Participen en la manifestació de la voluntat de les agrupacions polítiques.

Denunciar Test