option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

GUB TEMA 5.1

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
GUB TEMA 5.1

Descripción:
Carta Municipal / Competències Ajuntament en seguretat ciudadana i mobilitat

Fecha de Creación: 2020/06/16

Categoría: Oposiciones

Número Preguntas: 25

Valoración:(4)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

Estableix l'article 8 de la Carta Municipal de Barcelona que el govern municipal actua d'acord amb els principis de: Descentralització i eficiència. Descentralització i desconcentració. Eficiència i eficàcia. Igualtat i jerarquia.

D'acord amb la Carta Municipal de Barcelona el govern del municipi correspon a: El Consell Municipal. L'alcalde o alcaldessa. La Comissió del Govern. Totes són correctes.

D'acord amb el Títol Premilimar de la Carta: La província de Barcelona gaudeix del règim especial establert a la Carta. La ciutat de Barcelona gaudeix del règim jurídic especial establert a la Carta. La Carta municipal de Barcelona no té Títol Preliminar. La província de Barcelona és la capital de Catalunya.

D'acord amb l'article 1 de la Carta municipal de Barcelona: El català és la llengua pròpia de Catalunya. La ciutat de Barcelona és la capital de Barcelona. El president del Consell Municipal és l'Alcalde. El Consell Municipal aprova o modifica el Reglament orgànic.

A Barcelona el sistema electoral: És l'establert a la legislació general sobre eleccions municipals. És l'establert a la legislació general sobre eleccions generals. És l'establert a la legislació general sobre elleccions autonòmiques. És l'establert a la legislació general sobre eleccions provincials.

El màxim responsable de l'organització executiva de l'Ajuntament de Barcelona és: L'Alcalde. El Gerent Municipal. L'interventor. La comissió especial de comptes.

Quantes modificacions de la carta municipal hi ha?. 1. 3. 2. Cap.

On es recullen les funcions del Consell Municipal?. A la Carta Municipal. Al reglament orgànic. Al reglament general. A la llei de règim especial del 2006.

La Carta municipal de Barcelona és: Una carta de serveis. Un reglament orgànic. Normativa bàsica de l'Estat per a Barcelona. Una llei de règim especial per a Barcelona.

L'escut oficial de Barcelona s'inspira: En el de Pere III, el Cerimoniós. En el de Jaume I, el Conqueridor. En el de Felip V. En el de Carles I.

No és un mitjà de participació ciudadana establerta en el Títol quart de la Carta Municpal?. Intervenció en el ple del consell municipal. Iniciativa ciudadana. Participació de serveis. Consulta ciutadana.

Qui representa l'Ajuntament?. L'Alcalde. El President comunal. El President local. El 1er Tinent d'Alcalde.

No integren la funció pública de l'Ajuntament: Els contractats laborals. El personal de carrera. El personal eventual. El personal polític.

Quan parlem del "tram estatal" de la carta: Ens referim al Títol competencial. Parlem de la legislació de l'Estat aplicable a Barcelona. Som davant de la Llei de les Corts generals que afecta exclusivament a Barcelona. Són les reformes de la Carta Municipal que hi ha des de 1998.

Poden participar en una consulta ciutadana: Tot Barceloní major d'edat i de nacionalitat espanyola. Tot Barceloní major de 16 anys i de nacionalitat espanyola. Tot Barceloní major d'edat i de qualsevol nacionalitat. Tot Barceloní major de 16 anys i de qualsevol nacionalitat.

Per la Llei 7/2010 de modificació de la Carta Municipal: Es modifica l'escut. Es modifica l'escut i la bandera. Es modifica la bandera. S'afegeix el Títol del Consell econòmic i social.

El Consell Municipal aprova: Ordenances i reglaments. Ordenances, reglaments i decrets. Reglaments i decrets. Totes les mencionades i bans.

L'audiència pública està oberta: A tots els ciutadans. Als consellers de districte i tècnics de barri, només. Només als regidors de l Ajuntament. A l'equip de Govern Municipal.

No té iniciativa per a presenatr una ordenança fiscal davant el Consell Municipal?. L'Alcalde. La Comissió de Govern. Els Consells de districte. Els regidors.

Els bans dictats per l'Alcalde: Han de ser ratificats o revocats al Consell Municipal. Al Consell Municipal següent s'ha de debatre la seva oportunitat. Necessiten aprovació prèvia del Consell Municipal. No passen pel Consell Municipal.

En quin Títol apareixen relacionades les compètencies municipals?. 6. 5. 7. 9.

Parla de la Junta arbitral de consum al Títol?. 6. 7. 9. 5.

De quin any és el tram estatal de la Carta Municipal?. 2001. 2006. 2014. 1998.

De quants Títols consta actualment la Carta Municipal?. 6. 7. 8. 9.

Rang normatiu de la Carta Municipal?. Llei. Reglaments. Ordenança. Decret governamental de la Generalitat.

Denunciar Test