option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

MEMORIA tema 3

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
MEMORIA tema 3

Descripción:
Examen 1

Fecha de Creación: 2024/03/23

Categoría: Otros

Número Preguntas: 39

Valoración:(0)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

Tipus d'oblit: Oblit intencional. Oblit incidental.

Quin és l'enfocament principal de la teoria del decaïment, transitorietat o del desús?. La formació de nous records. La millora d'habilitats amb la pràctica. El manteniment i la millora d'habilitats mitjançant la pràctica contínua. La recuperació de records oblidats mitjançant un tipus de practica de recuperació.

Què es considera essencial segons la teoria del decaïment per mantenir i millorar habilitats cognitives, motores i perceptuals?. L'ús ocasional d'habilitats. L'atenció selectiva. La repetició i la pràctica continuada. La genètica i predisposició hereditària.

Què és l'efecte de la interferència retroactiva?. Records antics interfereixen amb els recents. Nous records interfereixen amb els antics. Records recents interfereixen amb els antics. Records antics interfereixen amb els futurs.

Què és l'efecte de la interferència proactiva?. Records antics interfereixen amb els recents. Nous records interfereixen amb els antics. Records recents interfereixen amb els antics. Records nous interfereixen amb els futurs.

Quina és una característica de la teoria de la interferència segons Frederic Bartlett?. Els records nous interfereixen amb els recents. Els records antics interfereixen amb els futurs. Els coneixements previs tenen un efecte en la interpretació de la informació. Els records recents interfereixen amb els antics.

Què és l'oblit motivat o intencional segons la perspectiva psicoanalítica?. Bloquejar els records, sentiments i pensaments generats en estats d'emoció positiva. Bloquejar els records, sentiments i pensaments generats en estats d'emoció negativa extrema. Suprimir els records conscients. Recordar de manera conscient records dolorosos.

Quina és la diferència principal entre la repressió i la supressió en l'oblit motivat o intencional?. La repressió és conscient, mentre que la supressió és inconscient. La repressió és inconscient, mentre que la supressió és conscient. La repressió és involuntària, mentre que la supressió és voluntària. La repressió implica la recordança activa, mentre que la supressió implica el bloqueig actiu.

Què és la repressió en l'oblit motivat o intencional?. Un mecanisme de defensa per bloquejar els records, sentiments i pensaments. Autoinstruccions per a oblidar o suprimir imatges i pensaments no desitjables. Recordar de manera conscient records dolorosos. La consciència deliberada d'evitar la recordança de certs records.

Què és la supressió en l'oblit motivat o intencional?. Un mecanisme de defensa per bloquejar els records, sentiments i pensaments. Autoinstruccions per a oblidar o suprimir imatges i pensaments no desitjables. Recordar de manera conscient records dolorosos. La consciència deliberada d'evitar la recordança de certs records.

Quina és la perspectiva que considera la supressió com a autoinstruccions per oblidar?. Perspectiva psicoanalítica. Perspectiva cognitiva cunductual. Perspectiva conductual. Perspectiva humanista.

Què és l'oblit dirigit?. Les indicacions d'oblidar una llista de paraules estudiades afavoreixen el seu record. L'absència de claus contextuals inhibeix la recuperació de la informació. La tendència a recordar més esdeveniments positius que negatius. La tendència a parar de pensar en una idea específica quan es produeix una distracció.

Què és la hipòtesi del canvi contextual en relació amb l'oblit dirigit?. La tendència a recordar més esdeveniments positius que negatius. La tendència a parar de pensar en una idea específica quan es produeix una distracció. Les indicacions d'oblidar una llista de paraules estudiades afavoreixen el seu record. L'absència de claus contextuals inhibeix la recuperació de la informació.

Què és el biaix de positivitat en el context de l'oblit dirigit?. La tendència a recordar més esdeveniments positius que negatius. La tendència a parar de pensar en una idea específica quan es produeix una distracció. Les indicacions d'oblidar una llista de paraules estudiades afavoreixen el seu record. L'absència de claus contextuals inhibeix la recuperació de la informació.

Què és la supressió de la recuperació en l'ús clínic per aturar els pensaments negatius?. Una tècnica que implica l'ús d'estímuls visuals per distraure la ment. Una tècnica que implica el record constant d'esdeveniments negatius per confrontar-los. Una tècnica que implica focalitzar l'atenció en un altre estímul per deturar els pensaments negatius. Una tècnica que implica la repetició constant de pensaments negatius per a la seva eliminació.

Què suggereix la hipòtesi del canvi contextual sobre la recuperació de la informació?. Que el canvi de context pot inhibir la recuperació de la informació. Que el canvi de context pot afavorir la recuperació de la informació. Que la persistència de la mateixa situació facilita la recuperació de la informació. Que l'absència de distraccions millora la recuperació de la informació.

Què caracteritza principalment una amnèsia anterògrada?. Pèrdua d'accés a esdeveniments del passat. Problema en la codificació, emmagatzematge i recuperació de la informació actual. Incapacitat per generar nous records. Pèrdua d'accés a la informació futura.

Què implica l'amnèsia retrograda?. Problema en la codificació, emmagatzematge i recuperació de la informació actual. Incapacitat per generar nous records. Pèrdua d'accés a esdeveniments del passat. Pèrdua d'accés a la informació futura.

Quin aspecte de la memòria sol ser més afectat per les síndromes amnèsiques?. Memòria semàntica. Memòria de treball. Memòria implícita. Memòria episòdica.

Per què es parla de síndrome amnèsica?. Perquè afecta només la memòria episòdica. Perquè només una petita part de la memòria està afectada. Perquè hi ha una varietat de processos afectats en diferents persones. Perquè només afecta la capacitat de raonament.

Què pot afectar també en els casos de síndromes amnèsiques?. Només la memòria episòdica. Només la memòria semàntica. Només la memòria implícita. La capacitat de raonament, la memòria semàntica i la memòria de treball.

Què caracteritza l'amnèsia psicògena?. És una pèrdua de memòria causada per danys físics al cervell. És un oblit temporal de la memòria per esdeveniments recents. És un oblit de memòries autobiogràfiques d'origen psicològic. És una condició que afecta exclusivament la memòria a llarg termini.

Quina és la principal característica de la fuga psicògena?. Oblit parcial de la memòria a llarg termini. Incapacitat per recordar esdeveniments passats durant hores o dies. Amnèsia reversible causada per esdeveniments traumàtics. Amnèsia de curta durada provocada per un esdeveniment emocionalment agut.

Quina afirmació és certa sobre l'amnèsia psicògena?. És una condició molt freqüent que afecta moltes persones. No té cap relació amb esdeveniments emocionalment aguts. Pot remetre automàticament sense intervenció terapèutica. No té cap implicació legal ni precaució associada.

Quin és l'objectiu principal de la hipòtesi de la supressió de la recuperació?. Inhibir l'activitat de l'escorça prefrontal per millorar la memòria. Trobar mètodes per estimular l'activitat de l'hipocamp en pacients amb amnèsia. Comprendre com l'escorça prefrontal afecta la recuperació de la memòria. Evitar l'aparició d'amnèsia psicògena en situacions emocionalment agudes.

Quina regió del cervell està implicada en la hipòtesi de la supressió de la recuperació?. Hipotàlem i Escorça prefrontal. Hipocamp i Talem. Escorça prefrontal i Hipocamp. Cervell mitjà.

Què significa "fuga psicògena" en el context de l'amnèsia psicògena?. Oblit total de la memòria per hores, dies o permanentment. Incapacitat per accedir a la memòria d'altres personalitats. Pèrdua temporal de la memòria per esdeveniments recents. Presència de múltiples personalitats en una sola persona.

Què s'encarrega de desenvolupar les memòries no declaratives durant el desenvolupament prenatal?. Còrtex prefrontal, escoça prefrontal i encèfal. Escorça estriada, cerebel i tronc de l'encèfal. Escorça temporal i cerebel. Còrtex parietal.

Quines estructures es desenvolupen durant el naixement per a la memòria declarativa?. Hipocamp, còrtex visual i cerebel. Escorça prefrontal, còrtex motor i escorça estriada. Hipocamp, escorça parahipocampal i gir dentat. Escorça temporal, còrtex parietal i escorça prefrontal.

Quin és un dels efectes de l'envelliment en la memòria?. Augment de la quantitat de neurones a l'hipocamp. Reducció del cervell només en el lòbul frontal. Reducció de neurones a l'hipocamp i redueix la capacitat del lòbul frontal de controlar la xarxa. Cap efecte en la memòria.

Què és la focalització en l'arma en relació amb les falses memòries?. Desviar l'atenció cap a elements poc rellevants. Concentrar l'atenció en un element inesperat, amb possible conseqüència d'oblit de l'entorn. Ignorar per complet el que succeeix a l'entorn. Mantenir la memòria d'un element específic per sobre de tots els altres.

Què és la ceguesa al canvi en relació amb les falses memòries?. La incapacitat de percebre els canvis en l'entorn. La tendència a centrar-se en elements significatius de la situació. La falta de consciència sobre la pròpia ceguesa. La facilitat per recordar detalls rellevants.

Quin és un dels factors a tenir en compte a l'hora d'avaluar una empremta de memòria?. Focalització en l'entorn. Ceguesa a la ceguesa al canvi. Confiança excessiva en la detecció de canvis. Creença en la percepció de tot el que passa.

Com es defineix la ceguesa a la ceguesa al canvi en relació amb les falses memòries?. La incapacitat de percebre els canvis en un element específic. La falta de consciència sobre la pròpia confiança en la detecció de canvis. La creença en una percepció precisa de tot el que succeeix a l'entorn. La confiança excessiva en la detecció de canvis, malgrat la manca de consciència sobre la pròpia ceguesa.

Què implica la ceguesa al canvi en la formació de falses memòries?. La tendència a recordar detalls irrelevantes. La capacitat d'evitar la focalització en elements específics. La dificultat per percebre canvis significatius en la situació. La facilitat per a la formació de memòries precises.

Què és un exemple d'errors de la font en relació amb l'atribució errònia?. Recordar una idea però atribuir-la incorrectament a una font. Recordar una idea correctament i atribuir-la a la font adequada. No recordar cap idea i atribuir-la a una font aleatòria. Recordar correctament la font, però atribuir-la a una idea incorrecta.

Què és la criptomnèsia en relació amb l'atribució errònia?. Recordar correctament una idea però negar-se a atribuir-la a una font específica. Recordar una idea i atribuir-la a la font adequada. Absència total de consciència de record i de la font d'origen. Recordar una idea incorrecta i atribuir-la a una font falsa.

Què són les memòries falses en el context de l'atribució errònia?. Recordar correctament ítems o esdeveniments experimentats. Recordar falsament ítems o esdeveniments que mai s'han experimentat. No recordar cap ítem o esdeveniment. Recordar ítems o esdeveniments amb la font adequada.

Quina és la principal diferència entre els errors de la font i les memòries falses?. Els errors de la font impliquen absència total de record, mentre que les memòries falses recorden correctament. Els errors de la font recorden correctament ítems o esdeveniments, mentre que les memòries falses recorden falsament. Els errors de la font es refereixen a l'absència total de consciència de record, mentre que les memòries falses recorden correctament. No hi ha diferència, ja que tots dos termes es refereixen al mateix fenomen.

Denunciar Test