option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

Preguntas aleatorias

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
Preguntas aleatorias

Descripción:
Preguntas aleatorias

Fecha de Creación: 2025/12/16

Categoría: Otros

Número Preguntas: 33

Valoración:(0)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

L’activació dels recursos necessaris per l’emergència a Barcelona, la coordinació i la gestió de la informació de l’incident, en aquest cas, es realitza a través de (assenyala la resposta correcta). El telèfon 112. La sala CGE (Centre Gestió Emergència). El telèfon 061. La sala Hospitalet.

L’actual Carta de Serveis de Bombers de Barcelona es compromet a (assenyala la resposta INCORRECTA): Donar resposta a les consultes i informes en màxim 10 dies hàbils des de la consulta. Assessorar sobre mesures d’autoprotecció i plans d’emergència. Garantir un temps màxim d’arribada de 8 minuts al lloc del servei en casc urbà en el 90% dels casos. Inspeccionar de les mesures de seguretat de locals de gran aforament 1 cop a l’any.

Estem en un incendi habitatge es tracta d’un servei nivell 3. Quin és el màxim comandament al lloc del sinistre?. Sergent. Cap de Sala. Cap de Sector. Cap de Sector Sanitari.

La Carta de serveis, recollida al Pla Director aposta per mantenir el “model de sortida i intervenció Barcelona” que, en aquest cas de l’incendi habitatge nivell 3, seria (assenyala la resposta correcta): 2 tancs, 1 escala, 1 ambulància. 2 tancs, 1 escala, 1 ambulància i 1 cap de guàrdia. 2 tancs, 1 escala, 1 ambulància i el J27. 2 tancs, 1 escala, 1 ambulància i 1 cap de sector.

Un cop arribats al lloc del servei, el comandament de Bombers estableix l’AGO (Àrea General d’Operacions) on es delimiten 3 zones ben diferenciades. Segons el protocol APCAT (Protocol d'atenció a les persones davant emergències greus a Catalunya), assenyala la resposta INCORRECTA: A zona calenta es podrà autoritzar l’accés a altres efectius (p. Ex. Equips UIS del SEM en situacions NRBQ)sota l’autorització del comandament de bombers. A zona tèbia es situarà l’abalisament i control d’accés: grup d’ordre. A zona freda s’establirà el CMA (centre mèdic avançat) i el CCA (centre de comandament avançat. A zona calenta només poden entrar els Bombers equipats necessaris amb tasca concreta (presència controlada i limitada en el temps).

Verifiquem que ens trobem davant d’un Incident de Múltiples Víctimes (IMV). De quin nivell de classificació IMV es tractaria tenint en compte el número de víctimes i la seva categoria?. IMV Nivell 1. IMV Nivell 2. IMV Nivell 3. IMV Nivell 4.

Quina de les següents respostes NO correspon a les funcions principals dels infermers/eres en un incendi habitatge?. Control i atenció sanitària al personal intervinent. Control dels equips d’aire. Control i atenció sanitària a les víctimes. Enllaç de coordinació amb el SEM.

Un cop fet el triatge inicial, l’infermer/a de Bombers comunica al comandament del SEM (ECO 0) aquesta informació i es decideixen les distribucions de tasques sanitàries. Segons la llei 44/2003 d’ordenació de les professions sanitàries en el seu article 9 parla de les relacions interprofessionals i treball en equip (assenyala la resposta INCORRECTA): L’atenció sanitària integral suposa la cooperació multidisciplinària, la integració dels processos i la continuïtat assistencial, i evita el fraccionament i la simple superposició entre processos assistencials atesos per diferents titulats o especialistes. L'equip de professionals és la unitat bàsica en què s'estructuren de manera uni o multiprofessional i interdisciplinar els professionals i la resta de personal de les organitzacions assistencials per realitzar efectivament i eficientment els serveis que els són requerits. Quan una actuació sanitària la realitzi un equip de professionals, s'articularà de forma jerarquitzada o col·legiada, si escau, atenent els criteris de coneixements i competència, i si escau al de titulació, dels professionals que integren l'equip , en funció de l'activitat concreta a desenvolupar, de la confiança i el coneixement recíproc de les capacitats dels seus membres, i dels principis d'accessibilitat i continuïtat assistencial de les persones ateses. Dins d'un equip de professionals, no serà possible la delegació d'actuacions, ni tan sols les que estiguin prèviament establertes dins de l’equip d'acord amb les quals es pugui produir aquesta delegació o distribució d'actuacions.

Segons la llei 16/2003 de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, quines persones són titulars del dret a la protecció de la Salut i l’Atenció Sanitària?. Només persones amb nacionalitat espanyola. Totes les persones amb nacionalitat espanyola i estrangera que resideixin o no a l’Estat Espanyol. Totes les persones independentment de la seva nacionalitat i residència són titulars del dret a la protecció de la Salut i l’atenció Sanitària a Espanya. Totes les persones amb nacionalitat espanyola i estrangera que resideixin a l’Estat Espanyol.

L’Infermer/a ha d’accedir al domicili del pis 3er 2a on es troba confinat una de les víctimes que necessita ser atesa sanitàriament. L’escala fins accedir al pis es troba plena de fum i l’infermer/a necessita col·locar-se l’equip ERA (equip respiració autònoma) per poder arribar al domicili. Quina pressió mínima ha de tenir l’ampolla d’aire comprimit de l’equip ERA per poder entrar a zona calenta de forma segura?. 110 bars. 200 bars. L’infermer/a no pot utilitzar equip ERA. 280 bars.

La víctima presenta abans de la intubació una saturació O2 de 94% al aire i una SpCO (saturació de monòxid carboni) de 24 % amb bona corba al monitor. Quins dels següents paràmetres de ventilador serien adequats per ventilar i oxigenar a aquest pacient sense lesions pulmonars prèvies conegudes?. Freqüència respiratòria de 16x’+ Volum tidal 10-15ml/kg + PEEP 15 + FiO2 0,6. Freqüència respiratòria de 29x’+ Volum tidal 6-8ml/kg + PEEP 14 + FiO2 1. Freqüència respiratòria de 16x’+ Volum tidal 6-8ml/kg + PEEP 5 + FiO2 1. Freqüència respiratòria de 8x’+ Volum tidal 4-6ml/kg + PEEP 5 + FiO2 0,4.

L’infermer/a decideix realitzar intubació orotraqueal al pacient. Segons les darreres guies SVAT (Suport Vital Avançat en Trauma) i de CCR (Consell Català de Ressuscitació), quina podria ser una opció correcte d’administració de medicació per realitzar una adequada SIR (Seqüència Intubació Ràpida)?. Primer Fentanil 3-5mcg/kg/ev + segon Etomidat 0,3-0,5mg/kg/ev o Midazolam 0,05 mg/kg/ev i per últim Succinilcolina 1mg/kg/ev. Primer Succinilcolina 1mg/kg/ev + segon Etomidat 0,3-0,5mg/kg/ev o Midazolam 0,05 mg/kg/ev i per últim Fentanil 3-5mcg/kg/ev. Primer Fentanil 3-5mg/kg/ev + segon Ketamina 1-2 mg/kg/ev o Midazolam 0,05 mg/kg/ev i per últim Succinilcolina 1mg/kg/ev. Primer Etomidat 0,3-0,5mg/kg/ev o Midazolam 0,05 mg/kg/ev + segon Succinilcolina 1mg/kg/ev i per últim Fentanil 3-5mcg/kg/ev.

Es decideix administrar també una primera dosis d’ Hidroxicobalamina endovenosa ja que l’infermer detecta i sospita d’intoxicació/inhalació de cianhídric. Quina de les següents respostes NO formen part dels criteris de Baud?. Síndrome inhalació de fum - Malalt greu. Espai tancat - Hipotensió sistòlica. Temperatura molt elevada - Acidosi metabòlica i/o Lactat>8mmol/l. Combustió substàncies hidrogenades - Sutge periocular/perilabial.

La primera Tensió Arterial no invasiva que s’aconsegueix és de 90/45 mm/Hg i la freqüència cardíaca de 108 batecs per minut. Tenint en compte que es tracta d’un pacient cremat, quina seria la reposició de volum adequada que caldria iniciar tan aviat com fos possible?. 10ml/kg/h de Ringer Lactat o Sèrum Fisiològic durant les primeres 2 hores després de la cremada. 20ml/kg/h de Ringer Lactat o Sèrum Fisiològic durant les primeres 2 hores després de la cremada. 10ml/kg/h de Ringer Lactat i Gelafundina durant les primeres 8 hores després de la cremada. 4ml/kg/%STC de Ringer Lactat durant les primeres 2 hores després de la cremada.

Segons el reial decret 836/2012 on s’estableixen les característiques tècniques, l’equipament sanitari i els perfils dels professionals d’ambulàncies, pel que fa a les característiques del vehicle, aquest ha de tenir (assenyala la resposta INCORRECTA): Llibre de reclamacions. Identificació exterior que permet distingir clarament que és una ambulància, mitjançant la inscripció de la paraula “Ambulància” darrera i davant. La inscripció de darrera es farà en sentit invers perquè es pugui llegir per reflexió. Pneumàtics d’hivern, o si no cadenes per a gel i neu, almenys per el període comprès entre Novembre i Març, ambdòs inclosos. Climatització i il·luminació independents de les de l’habitacle del conductor.

Es consensua amb el comandament de Bombers i el comandament del SEM (Eco-0) que l’infermer/a de Bombers acompanyat/da per metge del SEM farà el trasllat del pacient intubat amb ambulància terrestre. Què hauríem de saber i tenir en compte sobre les possibles conseqüències en els signes vitals del malalt en funció del tipus de conducció de l’ambulància i les vibracions? Assenyala la resposta INCORRECTA: Les acceleracions brusques (G+) produeixen hipotensió, disminució de la PVC (pressió venosa central), taquicàrdia reflexa, hipoperfusió cerebral entre d’altres. Les desacceleracions brusques (G-) produeixen un augment de la tensió arterial, un augment de la PIC (pressió intracranial), bradicàrdia reflexa entre d’altres. Les ambulàncies vibren entre 4-16 Hz o poden produir cefalea, dolor toràcic, entre altres. Les sirenes de les ambulàncies produeixen un so de 90-110dB perceptibles des de l’interior de la cabina assistencial i poden produir al pacient ansietat, por, trastorns de la conducta i descàrregues vegetatives entre d’altres.

Un cop realitzat el triatge i traslladats els ferits més greus, hi ha tres persones etiquetades com a “verdes” que necessiten trasllat a l’hospital per fer revisió i cura de les cremades de 1er-2n grau que han patit a braços i cames. Afectat un 1%SCT. Es realitza cura humida de les ferides i es troben estables i amb dolor lleu de 2 EVN. No necessiten suport vital Avançat. Quin tipus d’ambulància serà el recurs més adient per realitzar aquest trasllat al centre sanitari?. Ambulància classe C. Ambulància classe B. Ambulància classe A1. Ambulància classe A.

Per quin esdeveniment i any es van adquirir les dues primeres ambulàncies a motor del cos de Bombers de Barcelona?. Per l’exposició Internacional de 1888. Per l’exposició Universal de 1929. Per la I copa d’Automobilisme a Montjuic. Pels Jocs Olímpics de 1992.

Després del trasllat de les víctimes de l’incendi, l’ambulància ha quedat bruta de cendres i fluids biològics i l'hem de netejar i desinfectar. Respecte als tipus de desinfecció quina de les següents respostes correspon a una “desinfecció nivell alt”?. Quan destruïm la majoria de vida present incloent la major part de càrrega viral, però és possible la presència de virus i espores. Quan es destrueix la majoria de bacteris en estat vegetatiu, però no destrueix els virus més resistents. Quan es destrueixen tots els microorganismes excepte quan hi ha una gran quantitat d’espores bacterianes. Quan es destrueix completament tota vida bacteriana incloent les formes més resistents.

Ens trobem a l’inici d’una pandèmia, i com a professionals sanitaris ens hem de protegir per garantir la nostra seguretat i la de les víctimes. Trobem una classificació de diferents grups biològics en funció de la gravetat i transmissió. Què s'entén per agent biològic grup III?. És aquell que resulta poc probable que causi malaltia en l’ésser humà. És aquell que pot causar una malaltia greu en l’ésser humà i pot suposar un perill seriós per als treballadors. Hi ha moltes probabilitats que es propagui a la col·lectivitat, no hi ha generalment una profilaxi o tractament eficaç. És aquell que pot causar una malaltia en l’ésser humà i pot suposar un perill als treballadors. És poc probable que es propagui a la col·lectivitat; hi ha generalment una profilaxi o tractament eficaç. És aquell que pot causar una malaltia greu en l’ésser humà i pot suposar un perill seriós per als treballadors. Hi ha risc que es propagui a la col·lectivitat, però hi ha generalment una profilaxi o tractament eficaç.

Les causes d’activació del PEEM (Pla específic d’Emergència Municipal) de risc sanitari en fase emergència són (assenyala la resposta correcta): Es superen els llindars d’alerta per NO2 en qualsevol punt de la xarxa: 400mcg/m3 durant 3 dies consecutius. Situació epidèmica amb característiques especials que requereix la intervenció de grups d’actuació municipal. Probabilitat que es desenvolupi en un curt termini de temps una situació potencialment epidèmica amb característiques especials. Probabilitat que hi hagi un risc de desenvolupament de Salmonel·la a una residència d’avis.

Quina de les següents respostes és correcta respecte la dosi i el temps d’administració de Hidroxicobalamina endovenosa al pacient que sospitem d’inhalació per cianhídric?. 70mg EV administrat en 15 minuts. 70mg/kg EV administrat en bolus ràpid. 70mg/kg EV administrat en 15 minuts. 70mg EV administrat en bolus ràpid.

NO són criteris d’exclusió per ser candidat a donant de cor aturat (assenyala la respost correcta): Criminalitat o mort violenta de causa no aclarida. Inestabilitat hemodinàmica prèvia a l’aturada cardiorespiratòria de més de 60 minuts. Tenir entre 14 i 65 anys. Temps de suport vital avançat prehospitalari fins trànsfer a l’hospital de més de 90 minuts.

La Carta de Serveis, recollida al Pla Director, aposta per mantenir el model de sortida i intervenció Barcelona a tots els parcs excepte (assenyala la resposta correcta): Sant Andreu i Llevant. Zona Franca i Vall Hebron. Zona Franca i Vallvidrera. Vallvidrera i Vall Hebron.

Com a professionals de la salut hem de registrar la nostra activitat assistencial. Quants anys s’ha de conservar la documentació a la història clínica, segons la llei 21/2000 sobre els drets d’informació concernents a la salut i l’autonomia del pacient i la documentació clínica?. 16 anys. 15 anys o 5 anys depenent del tipus de document. 2 anys. 10 anys.

Segons la llei 44/2003 d’Ordenació de les professions sanitàries, quins es consideren professionals de l'àrea sanitària de formació professional?. Tots aquells que treballin amb persones amb situació de malaltia o discapacitat. Tots aquells que ostentin el títol de Formació Professional Sanitària o equivalents. Totes aquelles persones que treballin al SPCPEIS. Tots aquells que estiguin autoritzats a dispensar medicació i material de cures.

Des del centre gestor d’emergències s’activa una primera sortida de recursos segons el Model Barcelona establert al Pla Director del SPEIS 2014-2025 de resposta mínima per a incendis d’una determinada envergadura, que implica un tren d’auxili format per: 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 cap de sector. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 cap de sector + 1 cap de guàrdia. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 vehicle mike.

Es valora la ampliació de recursos de la sortida, des de el CGE (Centre Gestor d’Emergències) s’activa la sortida de recursos de nivell 3, que correspons a. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 cap de sector. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 cap de sector + 1 cap de guàrdia. 2 tancs d’aigua + 1 autoescala + 1 ambulància + 1 cap de guàrdia.

Amb l’activació del cap de guàrdia,segons el model Barcelona de resposta mínima, estem en el nivell: Nivell 2. Nivell 3. Nivell 4. Nivell 5.

El/La comandament de la sortida us demana que valoreu primer el ferit 3 (víctima 3), perquè, malgrat que és el més llunyà i de més difícil accés, li sembla el més greu. La valoració que fas és la següent: home d’uns 70 anys amb un Glasgow d’11 (obertura ocular 3, resposta verbal 4 i resposta motora 4). En interrogar-lo refereix dificultat respiratòria i dolor intens a hemitòrax dret. Les seves constants són: freqüència respiratòria 30 resp/min, freqüència cardíaca 152 batecs/min, satO2: 89%. Està pàl·lid. De les següents, assenyaleu la resposta CORRECTA tenint en compte que estàs en la fase de triatge i encara no heu valorat els altres dos ferits: Administreu O2 en alta concentració. Administreu O2 a alta concentració, col·loqueu dues vies perifèriques de calibre elevat (16 ó 14) i immobilitzes el segment cervical. Us comuniqueu amb l’E-0 del SEM (metge/essa, responsable sanitari/ària) que es troba a la zona freda perquè doni el vistiplau a l’aïllament de la via aèria amb mascareta laríngia. Les respostes a i b són correctes.

triatge inicial valoreu el ferit 1 (víctima 1) que, segons un testimoni presencial, ha sortit projectat per l’explosió. Dona d’uns 35 anys. Té cremades de 2n grau a la part posterior del tronc i 1/3 proximal d’extremitat dreta. Té un Glasgow de 14. Hi ha dolor abdominal amb defensa. A les EE II hi ha deformitat important proximal a genoll esq. amb rotació de 180º del peu del mateix costat i fractura oberta de tíbia amb sagnat actiu. No es queixa de dolor a les EE II. Freqüència respiratòria 22/min, freqüència cardíaca 148 batecs/min i satO2 91%. En aquest moment (triatge inicial), quin seria el valor del Revised Trauma Score (RTS) del ferit 1 (víctima 1)?. 12. 6. 11. No teniu prou dades per poder valorar l’RST.

El comandament de la intervenció, davant el nombre de persones afectades demana una activació complementaria de vehicles dels parcs del Cos de Bombers de Barcelona. Quina afirmació respon a la estructura de parcs?. Els parcs de Bombers de Barcelona son: 4 parcs principals mes tres parcs satèl·lit. Els parcs del Cos de Bombers de Barcelona son. Vallvidrera, Vall d’Hebron, Sant Andreu, Zona Franca, Eixample, Llevant i Montjuic,. Els parcs del Cos de Bombers de Barcelona son, Vall d’Hebron, Sant Andreu, Zona Franca, Eixample, Lleida i Montjuic. Els parcs de Bombers de Barcelona són segons el Pla Director, 4 d’estructurals i dos de satèl·lit.

En un brífing de la Unitat Sanitària de l’SPCPEIS (Servei de Protecció Civil, Prevenció, Extinció Incendis i Salvament) a les 48 hores de finalitzat el servei, una altra de les persones de la unitat sanitària posa en dubte que realitzar una punció descompressiva en el tòrax del ferit 3 fos adient sense haver sol·licitat autorització prèvia d’un metge. Davant d’això: Accepteu que aquesta persona té raó. Recordeu que el pneumotòrax a tensió és una lesió amb Risc Imminent de Mort (RIM). L’actuació estava justificada. Tots dos coincidiu amb un/a tercer/a sanitari/ària en que probablement el millor hauria estat intubar al ferit prèvia comunicació a un metge. Cap de les anteriors seria una resposta correcta.

Denunciar Test