option
Cuestiones
ayuda
daypo
buscar.php

Vendrell 27 04 2026

COMENTARIOS ESTADÍSTICAS RÉCORDS
REALIZAR TEST
Título del Test:
Vendrell 27 04 2026

Descripción:
PRIMERA PART TEST

Fecha de Creación: 2026/07/18

Categoría: Oposiciones

Número Preguntas: 20

Valoración:(0)
COMPARTE EL TEST
Nuevo ComentarioNuevo Comentario
Comentarios
NO HAY REGISTROS
Temario:

La Constitució espanyola configura un sistema de drets i llibertats amb diferents nivells de protecció jurídica, distingint entre drets fonamentals i altres drets constitucionals. Aquesta distinció té conseqüències rellevants pel que fa a la seva tutela jurisdiccional i els mecanismes de protecció disponibles. Tenint en compte aquesta classificació, quin dels següents drets, tot i estar reconegut constitucionalment, no gaudeix del règim reforçat de protecció propi dels drets fonamentals?. a) El dret a la llibertat personal i a la seguretat. b) El dret a la tutela judicial efectiva. c) El dret a la propietat privada i a l’herència. d) El dret a la llibertat ideològica.

. El municipi és: a) L’entitat local bàsica de l´organització territorial de l´estat, amb personalitat jurídica i capacitat limitada per l´estat i la província per al compliment dels seus fins. b) L’entitat local principal de l´organització territorial de l´estat, amb personalitat jurídica i capacitat limitada per l´estat per al compliment dels seus fins. c) L’entitat local bàsica de l´organització territorial de l´estat, amb personalitat jurídica i plena capacitat per al compliment dels seus fins. d) L’entitat local principal de l´organització territorial de l´estat, sense personalitat jurídica i plena capacitat per al compliment dels seus fins.

3. Segons l'Estatut d'autonomia, el sistema institucional en què s'organitza políticament l'autogovern de Catalunya, és: a) La Generalitat de Catalunya. b) El Parlament de Catalunya. c) L’Administració de Catalunya. d) Cap és correcta.

4. En el règim jurídic de les entitats locals, la distribució de competències entre els diferents òrgans municipals respon a la necessitat de garantir tant l’eficàcia en la gestió com el control democràtic de l’acció de govern. En aquest context, quin òrgan exerceix principalment la funció de control i fiscalització de l’activitat dels òrgans executius municipals?. a) L’alcaldia, en tant que òrgan unipersonal de direcció. b) La junta de govern local, com a òrgan col·legiat executiu. c) El ple municipal, com a òrgan representatiu i de control polític. d) La intervenció, com a òrgan de control econòmic.

5. El RDL 5/2015 de 30 d’octubre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’Empleat públic, classifica als empleats públics de la següent manera: a) Funcionaris de carrera, funcionaris interins, personal laboral i personal eventual. b) Funcionaris de carrera, funcionaris interins i personal eventual. c) Funcionaris de carrera, personal laboral i personal eventual. d) Funcionaris de carrera i personal laboral.

6. En el marc de la legislació de contractes del sector públic, els contractes menors constitueixen una figura excepcional que permet simplificar determinats procediments de contractació, però amb límits clars per evitar-ne un ús indegut. Quin és el llindar econòmic aplicable als contractes menors de serveis?. a) 18.000 euros, IVA inclòs. b) 15.000 euros de valor estimat, sense incloure l’IVA. c) 40.000 euros, sense IVA. d) No existeix límit econòmic si es justifica la necessitat.

7. El recurs d'alçada pot presentar-se: a) Davant de l’òrgan que va dictar l'acte impugnat. b) Davant de l’òrgan que ha de resoldre el recurs. c) Indistintament, davant de l’òrgan que va dictar l'acte impugnat o davant de l’òrgan que ha de resoldre el recurs. d) Sempre, després de presentar-se el recurs de reposició.

8. En el procediment administratiu, la manca de resolució expressa dins del termini legal produeix determinats efectes jurídics. En els procediments iniciats a instància de la persona interessada, quin és el règim general aplicable al silenci administratiu?. a) Té caràcter desestimatori en tots els casos. b) Té caràcter estimatori com a regla general, excepte quan una norma amb rang de llei estableixi el contrari. c) Té caràcter discrecional segons l’Administració. d) Només és positiu si no existeixen tercers afectats.

9. Si es presenta una instància electrònicament un diumenge, el còmput del termini que té l’Administració per a resoldre-la, començarà: a) La data i hora de presentació en el registre electrònic. b) El primer dia hàbil següent. c) El primer dia hàbil següent a la mateixa hora en què fos presentat. d) Cap de les respostes anteriors és correcta.

10. El Reglament General de Protecció de Dades estableix diversos principis que han de regir el tractament de dades personals per part de les administracions públiques. Entre aquests principis, el de minimització té una importància especial. Quin enunciat el defineix correctament?. a) Les dades s’han de conservar indefinidament si poden ser útils. b) Les dades es poden compartir lliurement entre administracions. c) Les dades han de ser adequades, pertinents i limitades al que sigui necessari en relació amb la finalitat del tractament. d) Les dades s’han de recollir sempre directament de la persona interessada.

11. Segons les darreres dades oficials de 2025 publicades per l’Idescat, quin és el percentatge aproximat de població amb nacionalitat estrangera al municipi del Vendrell?. a) 12,6 %. b) 15,6 %. c) 17,6 %. d) 21,6 %.

12. La Cartera de Serveis Socials estableix el conjunt de prestacions del sistema i el seu règim jurídic. Des de la pràctica professional, què implica que una prestació sigui considerada garantida?. a) Que la seva concessió depèn de la disponibilitat pressupostària. b) Que és una prestació discrecional. c) Que constitueix un dret subjectiu exigible si es compleixen els requisits establerts. d) Que només s’aplica en situacions d’urgència.

13. Els serveis socials bàsics constitueixen el primer nivell del sistema públic de serveis socials. Quina és la seva funció principal?. a) Gestionar ajuts. b) Garantir accés, diagnòstic i intervenció social. c) Funció judicial. d) Només urgències.

14. En el marc de la intervenció professional en serveis socials bàsics, el principi d’atenció integral implica: a) Centrar-se en la demanda. b) Prioritzar ajuts econòmics. c) Derivar. d) Abordar la situació des d’una perspectiva global, integrant dimensions personals, familiars i comunitàries.

15. La Llei 14/2010 estableix el principi de l’interès superior del menor com a criteri rector de totes les actuacions. En la pràctica professional, què implica aquest principi?. a) Aplicar criteris uniformes en tots els casos. b) Prioritzar la voluntat dels progenitors. c) Realitzar una valoració individualitzada que garanteixi el desenvolupament integral del menor. d) Derivar automàticament als serveis especialitzats.

16. Segons la Llei 14/2010, quin és un principi rector en matèria d’infància i adolescència?. a) Interès superior de l’administració. b) Interès superior de l’infant. c) Prioritat econòmica familiar. d) Autoritat parental absoluta.

17. D’acord amb la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, com s’organitzen les àrees bàsiques de serveis socials?. a) Sobre una població mínima de vint mil habitants, prenent com a base el municipi i agrupant els municipis de menys de vint mil habitants. b) Sobre una població mínima de 50.000 habitants, agrupant municipis de més de 20.000 habitants. c) A partir de municipis o comarques de més de 20.000 habitants. d) Sobre una població mínima de 21.000 habitants, agrupant municipis de menys de 21.000 habitants.

18. Segons l’article 57 del Decret 63/2022, de 27 de maig, la intervenció dels serveis socials bàsics en les situacions de risc consisteix en: a) Atenció, la valoració, i proposta de mesures d'atenció social en l’infant i/o adolescent. b) Atenció, la valoració, la proposta i l'aplicació de mesures d'atenció social en l’infant i/o adolescent. c) a i b, son correctes. d) Atenció, la valoració, la proposta i l'aplicació de mesures d'atenció social i educativa i a fer-ne el seguiment i l'avaluació.

19. En relació amb les mesures de protecció en situacions de risc i desemparament i la intervenció dels serveis socials bàsics, quina de les següents afirmacions és correcta?. a) Les mesures de protecció en situació de risc sempre impliquen la separació de l’infant o adolescent del seu nucli familiar. b) En situacions de risc, els serveis socials bàsics poden proposar mesures de suport, seguiment i intervenció socioeducativa, per evitar la separació de l’infant del seu entorn familiar sempre que sigui possible. c) Les mesures de protecció només es poden aplicar quan hi ha una resolució judicial ferma que declari el desemparament. d) Els serveis socials bàsics no intervenen en les mesures de protecció, ja que aquestes són competència exclusiva dels serveis socials especialitzats.

20. Als efectes de l’ ORDRE BSF/331/2013, de 18 de desembre, per la qual s'aproven les llistes d'indicadors i factors de protecció dels infants i adolescents, els factors de risc són: a) les dades que ens mostren que hi ha probabilitats que la situació esdevingui perjudicial per a les persones implicades. b) les condicions o circumstàncies de l’infant, la família o el seu entorn que poden contribuir a fer aparèixer o augmentar una situació perjudicial per a l’infant. c) les condicions o circumstàncies que potencien el desenvolupament de l’infant o l’adolescent i redueixen les probabilitats que aparegui una situació de risc o desemparament. d) Cap de les 3 opcions anteriors és correcta.

Denunciar Test